KSIĘGI HANDLOWE

PEŁNA RACHUNKOWOŚĆ (KSIĘGI HANDLOWE)

Działalność gospodarcza przedsiębiorstw jest poddawana systematycznej analizie i ocenie. Jej rolą jest badanie i ocena stanu majątkowo-kapitałowego przedsiębiorstwa i wyniku finansowego. Podstawę stanowią wielkości ekonomiczne wyrażone w jednostkach pieniężnych, zawarte w sprawozdaniach finansowych takich jak bilans czy rachunek zysków i strat. Naszym celem jest nie tylko profesjonalna obsługa księgowa ale dodatkowo dostarczenie bardzo cennych informacji uzyskanych z zapisów księgowych. Informacje te dostarczone przez analizę finansową stanowią przedmiot zainteresowania kierownictwa firmy, obecnych lub przyszłych inwestorów czy też kredytodawców.

Dlatego też firmom zobowiązanym do prowadzenia Ksiąg Rachunkowych proponujemy e-obsługę bądź tradycyjną do której należą:

• organizacja i harmonizacja systemu rachunkowo-podatkowego przedsiębiorstwa,

• opracowanie polityki rachunkowości,

• preparacja planu kont dostosowanego do indywidualnych potrzeb firmy,

• prowadzenie Ksiąg Handlowych na podstawie dowodów źródłowych oraz wyliczenie na tej podstawie zaliczki na podatek dochodowy a także rozliczeń rocznych CIT, PIT (w zależności od formy prawnej jednostki) w sposób elektroniczny lub papierowo,

• wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,

• sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych oraz ich analiz,

• zaprowadzenie ewidencji wyposażenia oraz ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, ustalenie planu rocznej amortyzacji oraz rozliczanie odpisów amortyzacyjnych w zależności od przyjętej metody zgodnie z polityką rachunkowości,

• rozliczanie podatku VAT obejmujące prowadzenie właściwych rejestrów VAT a także przygotowanie deklaracji w formie elektronicznej bądź papierowej,

• dokonanie rozliczeń podatku od nieruchomości czy też od środków transportu,

• sprawozdawczość z GUS oraz ZUS,

• składanie wniosków do KRS związanych z prowadzoną działalnością,

• kontrola rozliczeń z kontrahentami, datowanie rozrachunków, informowanie o rozrachunkach przeterminowanych i nierozliczonych a także potwierdzanie okresowych sald rozrachunków,

• obsługa innych zestawień według wcześniej zdefiniowanych kryteriów,

• pozostałe doradztwo rachunkowo-księgowe.